Redesign av logotyp och visitkort

Det handlar inte bara om siffror, det handlar om att förstå människor också!

I mer än tio år har Anette arbetat med kvalitativa marknadsundersökningar. Eller snarare – arbetat med människor. För henne handlar en bra marknadsundersökning om att förstå människor. Hur vår bakgrund, våra attityder och känslor styr hur vi tänker och agerar. Och hur detta påverkar våra beslut.

Om vi väljer eller väljer bort en viss produkt – hur kommer det sig att vi gör det?
Om vi är positivt inställda till en viss tjänst – vad beror det på?
Och hur kan man förklara ett visst beteende?

Ibland finns redan en grafisk profil, men signalerar den rätt budskap?

“Kreativ, kunnig, lyhörd, noggrann och snabb i tanke och handling. Det är ord som beskriver Bianca och hennes arbete med att hjälpa mig ta fram en ny logotyp och grafisk profil för mitt företag Vilja Veta.
Den nya logotypen skulle förstärka och förtydliga mitt budskap,men samtidigt var det viktigt att igenkänningen och kopplingen till den tidigare logotypen var tydlig. Bianca lyckades verkligen förmedla det uttryck jag sökte och min nya logotyp kommunicerar precis det jag ville få fram.
Att Bianca sedan är en trevlig person som det är lätt att ha att göra med, gör att jag nu ser fram emot hennes arbete med att ta fram min nya hemsida.”

Anette Tornakull


ViljaVeta_logo_design by epafi

ViljaVeta_visitkort_design by epafi

webb_vilja veta_by epafi